Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Bár nem ma, de nem is tegnap történt, viszont mivel még mindig jól esik rá gondolni, ha eszembe jut, elmesélek nektek egy történetet. Most bizony izomból fogom a saját vállamat veregetni és pofátlanul szembedícsérem magam. Azt, hogy miért is írom mindezt le, nem is tudom pontosan, talán csak mert szeretném másokkal is megosztani a történetet. Nem hiszem, hogy mély erkölcsi tanulságra, vagy saját jóhírem növelésére törekednék, mert aki ismer, az tudja értelmetlen lenne és nem is igazán az én stílusom.

Szóval a sztori. Utazok hazafelé a 18-as jelzésű, villanyhajtású, sárgára mázolt BKV járművön. Még a Moszkva téren felszállt velem együtt egy igen hangos, halszálkaöltönyös, 4-5 tagú, ismeretlen, külföldi nyelven hadováló irodaszökevény brigád. Szerintem hollandok lehettek, de az is megforult a fejemben, hogy esetleg franciák és a metróépítésről szöktek. :) Szóval leülnek egy négyes helyre, az egyikük pedig velem szemben foglalt helyet. Amellett, hogy a maguk számomra érthetetlen nyelvén, jó hangosan kommunikáltak, a velem szemben űlő, olyan negyven körüli fazon, vidáman kamerázta Budapest szépségeit menet közben. Elhaladtunk ugyebár a Vérmező, a Budai vár és a Tabán mellett is, volt tehát mit filmre venni, szép napos idő volt, mondhatni cseszett meleg, szóval bizonyára jó felvételek készültek.

Szinte fogadtam volna rá és nem is tévedtem abban, hogy a Gellért Szállónál le is ficcentek a villanyosról. Viszont, ahogy tovagördült a megállóból a szerelvény észrevettem, hogy az előttem lévő ülésen, a székhez hasonló színű tokkban, azaz szinte észrevétlenül, ott lapul egy kameratáska. Hoppá, az egyik külföldi versenyző ezt csúnyán itthagyta. Felpattantam, hogy utánukszóljak, de addigra már elindult a villamos, úgyhogy még azt sem láttam, hogy merre mentek.

Nos, itt jött a dilemma. Mivel láthatóan nem futottak a villamos után, ezért egyértelmű volt, hogy még nem tűnt fel az arcnak, hogy elhagyta a táskáját. Mivel egy kb. 30x15 centis táskáról beszélünk, ami ráadásul beleolvadt az ülésbe a színe miatt, a többi utas sem vette észre, hogy mi történt. Magamhoz vettem a táskát, de nem nyitottam ki. A súlyából ítélve minimum a kamera benne volt. Vajon mit csináljak? Itt jön a kérdés, mit tettetek volna ti?

Én úgy döntöttem, hogy leszállok a következőnél és visszarongyolok a Gellért térre. Egyrészt, hátha a villamosmegállóban tobzódnak még és keresik a cuccot, illetve, ha mégsem megelőlegeztem nekik, hogy a Gellért szállóban laknak. Visszamentem és nem voltak a környéken sehol. Benéztem, hát a szállodába. Már önmagában az is érdekes kérdés volt, hogy a sajátos megjelenésemmel (begipszelt kéz, rövidgatya, WoW-os póló) bengednek-e egyáltalán a Gellértbe? Beengedtek. Meg is találtam az emberemet, a recepciós pultnál állt, szemmel láthatóan ijedt fejjel. Az egyik portás pedig ezzerrel teleofnált neki. Odaslattyogtam és megkocogtattam a vállát, ő megfordult és én arcomon széles mosollyal átadtam neki a táskáját. :) Meg is kaptam, hogy: "Thank you, my friend! Thank you very much!" stb, stb. Szóval rettenetesen örült nekem. :) Ja, az még hozzátartozik, hogy a portás kezében a telefonnal (egy ötven körüli, bizonyára sokat láttott fazon volt) elkerekedett szemekkel bámult rám és csak annyit tudott mondani a hollandnak, hogy: "You are a lucky man. You are a very lucky man!" :) Azaz a portás ismerte a magyar állapotokat és valószínű, hogy elmondta már a külföldinek, hogy soha nem fogja viszont látni a táskáját, amiben ki tudja mi volt még a kamerán kívül. Lehet, hogy az összes pénze, az útlevele, a szobakulcsa. Simán belefért volna.

Ez történt tehát velem és meg kell mondanom, hogy iszonyatosan jó érzés volt visszaadni a táskát. Lehet, hogy most sokan hülyének néznek, mert eldobtam magamtól egy csomó pénzt, vagy egy digitális kamerát, de annyira jó érzés volt, hogy nem bánom. :)

A faszi egyébként annyira le volt döbbenve, hogy nem is mondott semmi mást, vagy nem is ajánlott fel semmit a becsületes megtalálónak. Igaz, nem is hagytam rá nagyon időt, mert megfordultam és ezzel a mondattal távoztam: "Have a nice stay in Hungary!"

Nem vagyok emiatt hős és nem is igazán azért írtam le a sztorit, hogy most aztán kapjam a dícséreteket. Elmeséltem, mert még mindig jó érzés, ha belegondolok. :) Talán ezzel a gesztusommal elértem azt, hogy lesz egy külföldi, aki jó érzésekkel hagyja el Magyarországot, már ezért megérte. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://politoxi.blog.hu/api/trackback/id/tr28529147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én is visszaadtam volna.

Namost fodított helyzetben pedig legalább meghívtam volna egy sörre az illetőt. Annyira nem lehetett ledöbbenve, talán szimplán csak tapló volt :).
Én is visszaadtam volna, nyilván. (hülye, aki mást ír kommentnek ÷D)

Bár, most, hogy itt van előttem 160.000 forintnyi csekk, lehet, hogy kivételesen az önző énem nyert volna... ÷]
hm. milyen jó az intuíciód.
Inkább szakmai ártalom. Csupán logikus következtetéseket vontam le egymás után és a megmaradt eredmény volt a legvalószínűbb megoldás.
Nemrég találtam egy Blackberryt egy sörözőben. Odaadtam a pincérnek, hogy nyúlja le ő :).
Az egy mobiltelefon. Vagy az blueberry? Fene tudja :) Valami berry.

Na, rákerestem, Blackberry.
Ilyen: www.clevelandleader.com/files/blackberry88001.jpg
:) Sztem én is visszaadtam volna, ha nem másért, azért, mert amilyen hülye vagyok, életem végéig rágódtam volna rajta...Amúgy nemrég elhagytam a jogsimat. Így pénteken busziozhatok a 60 km-re lévő városba az ügyészségre...Ba.meg.
süti beállítások módosítása