Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mester? szakáncs

2009.12.07. 20:14

Felütésként csapjunk is bele a lecsóba...képletesen és szó szerint. Mi az, hogy amatőr mesterszakács? Az kéremszépen egy axióma. Olyan nincs. Nem létezik. Egy nagy faszság, hogy úgy fogalmazzak.

Jön ezután a T. zsűri. Az öreg, magyar Bíró Lajos, még OK. Nem kételkedem a mesterségbeli tudásában és tapasztalatában. Ez egyébként a zsűrizés alatt - jómagam nem ismerem a fickót, de készséggel elhiszem róla, hogy mestere a konyhának - szépen át is jön. Na, de Gianni? Miért is? Mert olasz, akkor tud főzni? Meg focizni, meg Ószólemíjjó? Én pedig magyar vagyok, tehát tudok lovagolni, meg ostorozni, he? Najó, emelkedjünk felül azon, hogy Giannit, mint celebet futtatják a műsorban, hiszen ott van Bíró ellensúlyként. Viszont akkor Dzsí. mi a málnás fasznak szól bele a főzésbe? Mondjuk adja hozzá az olaszos ízlését, de miért is kéne elhinnem, hogy technikailag bármit is hozzátesz a műsorhoz? Mert van egy étterme? Akkor a Balaton parti K. István lángosos is "Mesterszakács"? Nem bírom eléggé zárójelbe tenni a titulust...

Ami viszont igazából kiverte nálam a biztosítékot, az a mai rész (levetítve: '09.12.07.) intrója volt. Felismerősdi volt, ami eleddig még szódával el is ment. Fűszerek, szószok, oké. Tényleg ne próbáljon "amatőrmesterszakács" lenni senki, aki nem ismeri fel a római köményt. Meg aztán azt is megértem, hogy valahogy szelektálni kell. Sorsolni, kiszórni. Na, de mekkora hülyeség már az, hogy ma este a versenyzőknek ük-ükanyáink konyhai eszközeit kellett volna csuklóból felismernie?! Miért? Minek, Hogyan? Mi a málnás répának kéne egy "amatőrmesterszakácsnak", 2009-ben tudnia, hogyan nézett ki 1870-ben egy kézi tekerésű vajköpülő? Vagy egy zöldségeszterga? Mintha a spanyol inkvizíció tárháza elevenedett volna meg az asztalon ma este. A durva az, hogy ez nem egy mellékes kis játék volt, hanem ez döntötte el, hogy ki főz és ki ússza meg. Élet és halál között dönthetett, hogy egy vasrúdon kígyózó drótot, ki, minek, ismer fel, talál ki. Hátezmekkorahülyeségmár??? Kíváncsi lettem volna rá, ahogy a casting alatt (ilyen persze nem volt, csak az én hagymázas látomásomban történt meg), Gianni kapásból vágja, hogy: vajköpülő, zöldséggyalu, tortaszelő, fasztudjami. Talán a Bíró tudná, de ez nála szerintem alapkövetelmény és szakmai kíváncsiság is egyszerre. Mint ahogy én is fogtam a kezemben programozó létemre mechanikus számológépet (az a cucc, ami pusztán fogaskerék áttételekkel képes egészen komoly műveleteket elvégezni, bámulatos dolog egyébként), ugyanúgy elvárható tőle, hogy az asztalon heverő kétszáz éves kacatok a saját gyűjteményéből kerültek elő. Sőt, mondok mást, azon sem lepődnék meg, ha a mai szelektálás, nem is a rendező, mint inkább B. L. ötlete lett volna, a műsorszerkesztést megelőző brainstorming alatt. Az viszont mindezektől függetlenül nem világos, hogy miért? Miéééért?

Dobtak volna inkább kockával, hogy ki marad ki, még az is hitelesebb lett volna és sokkal, de sokkal "amatőrmesterszakácsodabb"!

A bejegyzés trackback címe:

https://politoxi.blog.hu/api/trackback/id/tr861581419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gianny az ügyeletes szépfiúú, nem is celeb .) Kicsit töri csak magyart, ami jól eladható egy magyar főzősműsorban, ami ugye angol műsor átvétele (lsd Jamie-s fűszerek). Tekintve hogy ott azon szenvednek, hogy ugyan már főzzön valaki.. sztem ez legyen a legnagyobb problemánk, hogy egy mesterszakács kevés egyedül egy főzősműsorban :) A műsor egyébként nem is annyira rossz. Jókat röhögtem pl. a túrógombócon, amit bárki képes túlszárnyalni .) Bár ihletet és "ezt én is megcsinálom" késztetést még nem éreztem a műsor láttán.. Majd talán legközelebb .
süti beállítások módosítása